توافق سه جانبه ایران - روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه
(last modified 1395-10-25T03:50:29+00:00 )
جدی 25, 1395 08:20 Asia/Kabul
  • توافق سه جانبه ایران - روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه

معاونان وزارت امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو آخرین تحولات سوریه و برنامه مذاکرات طرف های سوری در آستانه پایتخت قزاقستان را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا- در نشست سه جانبه حسین جابری انصاری - میخائیل بوگدانف و اونال معاونان وزارت خارجه ایران - روسیه و ترکیه که عصر جمعه در مسکو برگزار شد- مسائل در دستور کار مربوط به سوریه با اولویت مذاکرات صلح آستانه بررسی شد.

در این نشست که با حضور و سخنان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه آغاز شد- معاونان وزارت خارجه سه کشور ترتیبات برگزاری اجلاس آستانه مورد حمایت ایران - روسیه و ترکیه را بررسی کردند.

معاونان وزرای خارجه سه کشور همچنین توافق کردند به رایزنی های خود برای برگزاری موفق اجلاس آستانه و کمک به حل بحران سوریه ادامه دهند.

اجلاس آستانه قرار است 23 ژانویه به میزبانی دولت قزاقستان با حضور نمایندگان دولت و معارضان سوریه با نظارت سه کشور ایران - ترکیه و روسیه و مشارکت نماینده سازمان ملل متحد برگزار شود.

اجلاس آستانه پس از آزادی حلب با هدف تقویت روند سیاسی - یکپارچه کردن تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و استقرار آرامش در سوریه تشکیل می شود.

همچنین جابری انصاری و بوگدانف در نشست دوجانبه روز جمعه آخرین شرایط و تحولات سوریه پس از آتش بس فراگیر که از دوهفته پیش  در این کشور برقرار شده است را بررسی کردند.

جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه پس از دیدار با دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل و دیدارها و گفت وگوهایی در ژنو- بامداد جمعه وارد مسکو شد.

 

کلیدواژه