جدی 27, 1395 08:18 Asia/Kabul
  •  روحانی: هاشمی بازوی توانای رهبر معظم انقلاب بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران، فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، را مصیبتی ناگوار دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب پشتوانه‌ای بزرگ را از دست دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "حسن روحانی"، یکشنبه شب در جلسه هیات افزود: آیت‌الله هاشمی به حق بازوی توانای رهبر معظم انقلاب بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ایران، انقلاب و اسلام را از عوامل اساسی حضور پررنگ مردم در مراسم تجلیل از ایشان برشمرد.

حسن روحانی همچنین از اعضای دولت و همه علاقه‌مندان به مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواست که با تلاش بیشتر در خدمت به مردم و حمایت از رهبر معظم انقلاب از میراث ایشان حراست کنند.

پیکر آیت الله "اکبر هاشمی رفسنجانی" روز سه شنبه در حرم مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به خاک سپرده شد.

رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، یکشنبه‌شب به دلیل عارضه قلبی در بیمارستانی در تهران درگذشت.

هیات وزیران در ادامه این جلسه، با لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر موافقت کرد.

دولت همچنین دو لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در زمینه‌های استرداد مجرمین و معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری را به تصویب رساند.

 

کلیدواژه