جدی 27, 1395 14:55 Asia/Kabul
  • زنگنه  : پول نفت ایران بلوکه نمی شود

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران ، ادعاها مبنی بر بلوکه شدن پول نفت ایران از سوی برخی کشورها را رد کرد.

"بیژن نامدار زنگنه" وزیر نفت ایران امروز( دوشنبه )  در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، اعلام کرد،  هیچ پولی از جمهوری اسلامی بلوکه نمی شود و ایران همه پول خود حاصل از فروش نفت را دریافت می کند.

وزیر نفت ایران با بیان اینکه  جمهوری اسلامی ایران در9 ماه اخیربیست چهار میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نفت را وصول  کرده است پیش بینی کرد، تا دو ماه دیگر فروش نفت و میعانات گازی  ایران به 41 میلیارد دلار برسد.

زنگنه با اشاره به پیش بینی ها مبنی بر رسیدن قیمت هر بشکه نفت به  55 دلاردر سال 2017 افزود، از اول ژانویه تعهدات سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک)عملیاتی می شود که براساس آن کشورها قرار است تولید خود را کاهش دهند.

وزیر نفت ایران همچنین با بیان اینکه تا پایان بهار آینده ، 11 فاز جدید پارس جنوبی به بهره برداری خواهد رسید افزود: در بخش افزایش تولید نفت به خصوص در میادین مشترک  اقدامات خوبی انجام گرفته  است و تا دو ماه دیگر ظرفیت تولید در میدان آزادگان در غرب کارون افزوده می شود.

زنگنه  همچنین  درواکنش به قطع گاز از سوی ترکمنستان تصریح کرد  ، واردات گاز از ترکمنستان یک قرارداد تجاری بازرگانی میان شرکت گاز ایران با شرکت ترکمن گاز بود که مقدار آن نیز بسیار ناچیز بود.

 

کلیدواژه