زمینه سازی ترامپ برای لغو برجام
(last modified 1395-10-27T04:56:33+00:00 )
جدی 27, 1395 09:26 Asia/Kabul
  • زمینه سازی ترامپ برای لغو برجام

رئیس جمهوری منتخب امریکا برای لغو توافق هسته ای با ایران زمینه سازی می کند.

به گزارش ایرنا،  دونالد ترامپ ، رییس جمهوری منتخب امریکا روز یکشنبه در گفت و گو با ساندی تایمز انگلیس گفت ، از توافق هسته ای با ایران راضی نیست وآن را یکی از بدترین توافقاتی می داند که تاکنون حاصل شده است.

این در حالی است که سید عباس عراقچی ، معاون وزیر امور خارجه ایران در باره مواضع و اقدامات دولتمردان آمریکا و سیاستمداران این کشور گفت ، جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته با بدعهدی‌ها، تعلل‌ها ، سیاست‌های تاخیری و خصومت آمیز آمریکا و برخی دیگر کشورها در اجرای برجام مواجه بوده است .

عراقچی همچنین با بیان این که تصمیم‌ گیری درباره آینده برجام در آمریکا بر عهده رئیس جمهوری آتی این کشور است ، تاکید کرد ، مذاکرات هسته‌ای ایران با آمریکا تمام شده است و ایران با دولت بعدی آمریکا درباره برجام وارد مذاکره سیاسی نخواهد شد.

آمریکا در سال های گذشته بارها به بهانه های مختلف تحریم ها و اقدامات یکجانبه ای را علیه ایران اعمال کرده است.

با وجود این که بسیاری از تحریم های بین المللی علیه ایران پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) لغو شد، اما تحریم های یکجانبه آمریکا مانع از اجرای برخی از تعهدات کشورهای گروه 1+5 شده و این موضوع انتقادات بسیاری از کشورهای غربی را در پی داشته است.

از سوی دیگر ، در ادامه نامه نگاری‌های ضد ایرانی، این بار23 مقام سابق دولتی و نظامی آمریکایی به ترامپ نامه نوشتند و همکاری وی با گروهک تروریستی منافقین را خواستار شدند.

این نامه توسط رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، سناتور سابق جو لیبرمن ، جنرال هیو شلتون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دولت کلینتون و چند نفر دیگر امضا شده است.

اظهارات مقامات سابق آمریکایی درحالی مطرح می شود که منافقین یکی از منفورترین گروه های ضد انقلاب در ایران محسوب می‌شود و همه مردم و جناح های سیاسی در ایران  در برابر آن اتفاق نظر دارند.

کلیدواژه