ورود نخست وزیر سوریه به تهران
(last modified Tue, 17 Jan 2017 03:41:18 GMT )
جدی 28, 1395 08:11 Asia/Kabul
  • ورود نخست وزیر سوریه به تهران

نخست وزیر سوریه دوشنبه شب با هدف گفت و گو با مقامات ایران، پیگیری توافق نامه های امضا شده میان دو طرف در زمینه های اقتصادی و سیاسی و گسترش همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم وارد تهران شد.

به گزارش ایرنا، وزیر اقتصاد، صنایع، بازرگانی خارجی، نفت و منابع معدنی، ارتباطات و فناوری و رئیس بانک مرکزی سوریه، عماد خمیس را در این سفر همراهی می کنند.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه اعلام کرد: سفر "عماد خمیس" نخست وزیر سوریه به تهران به دنبال سفر هفته گذشته "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به سوریه و دیدار وی با مقامات عالی این کشور صورت می گیرد.

تداوم رایزنی های دو کشور و پیگیری توافق ها در حوزه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی و بررسی راهکارهای حفظ و گسترش دستاوردهای اخیر در سوریه به ویژه آزادسازی شهر راهبردی حلب محورهای رایزنی های عماد خمیس و شمخانی خواهد بود.

دو طرف در این دیدار درخصوص پیگیری مشترک فرآیندهای سیاسی و ارتقای مناسبات اقتصادی و تعمیم آن به حوزه های زیرساختی و راهبردی بحث و تبادل نظر می کنند.

شمخانی در سفر یکشنبه هفته گذشته خود به سوریه و در جریان دیدار با "بشار اسد" رئیس جمهوری این کشور تاکید کرده بود: مذاکرات سیاسی باید میان سوری ها و با مدیریت آن ها انجام شود.

 

کلیدواژه