نخست وزیر سوئد: ایران یکی از قدرت های مهم منطقه است
(last modified 1395-10-28T04:00:38+00:00 )
جدی 28, 1395 08:30 Asia/Kabul
  • نخست وزیر سوئد: ایران یکی از قدرت های مهم منطقه است

"استفن لوفون" نخست وزیر سوئد که به زودی در صدر یک هیات بزرگ تجاری و سیاسی به تهران سفر می کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت های مهم منطقه است.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر سوئد، بیست و دوم و بیست  وسوم دلو به دعوت "حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر خواهد کرد.

توسعه همکاری های اقتصادی و سیاسی دو کشور و گفت و گو درباره تحولات منطقه از جمله سوریه از محورهای این سفر اعلام شده است.

در بیانیه دفتر نخست وزیری سوئد که روز دوشنبه در این رابطه منتشر شد آمده است: ایران از دیرباز یکی از بازارهای مهم صادرات کالاهای سوئدی در خاورمیانه بوده و بسیاری از شرکت های سوئدی حضوری دیرینه در این کشور دارند.

روحانی و لوفون در سنبله 1395 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کرده بودند.

نخست وزیر سوئد در آن دیدار برای توسعه همکاری ها با ایران در حوزه های مختلف ابراز علاقه کرده و گفته بود: سوئد، آماده گشودن فصلی تازه در روابط دو کشور است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز از توسعه همکاری های تهران - استکهلم به ویژه در عرصه اقتصادی استقبال کرده و گفته بود که هیچ مانعی بر سر راه تعمیق و گسترش روابط همه جانبه دو کشور وجود ندارد.

ایران به عنوان یکی از بزرگترین و قدرتمند ترین کشورهای غرب آسیا، پس از رفع تحریم های ظالمانه غرب، شاهد حضور گسترده هیات های سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف جهان برای گسترش روابط دوجانبه است.

سوئد از ابتدای سال جاری میلادی برای یک دوره دو ساله به عضویت شورای امنیت سازمان ملل در آمده است.

 

کلیدواژه