حمایت ایران از ابتکارات سیاسی برای حل بحران سوریه
(last modified Tue, 17 Jan 2017 12:53:50 GMT )
جدی 28, 1395 17:23 Asia/Kabul
  •  حمایت ایران از ابتکارات سیاسی برای حل بحران سوریه

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات سیاسی که تامین کننده خواست واقعی مردم سوریه باشد، حمایت می‌کند.

"علی شمخانی" دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز سه شنبه در دیدار "عماد خمیس" نخست وزیر سوریه در تهران تصریح کرد: تداوم تلاش همه جانبه برای آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه به منظور بازگرداندن امنیت و آرامش به سوریه و پیگیری هم زمان مسیر گفت و گوهای سوری- سوری برای دستیابی به وفاق ملی ، می‌تواند به بحران این کشور پایان دهد.

شمخانی ضمن تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و استقلال سیاسی سوریه افزود: نباید اجازه داد دشمنان سوریه از فرصت آتش بس و مذاکره سیاسی به عنوان تاکتیکی برای احیای انسانی، مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی و بازسازی عملیاتی آن‌ها استفاده کنند.

عماد خمیس، نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی این کشور و پیشروی‌ها در نبرد با گروه‌های تکفیری تروریستی، پیگیری مسیر سیاسی برای عبور از بحران را یکی از گزینه‌های مهم دانست و گفت: دولت سوریه همواره با مخالفان غیرمسلح که به حفظ یکپارچگی کشور علاقه‌مندند گفت وگو کرده است.

نخست وزیر سوریه دوشنبه‌شب با هدف گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

 

کلیدواژه