روحانی: ایران با سنگ‌اندازی آمریکا در برجام مقابله می‌کند
(last modified 1395-10-28T13:39:48+00:00 )
جدی 28, 1395 18:09 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران با سنگ‌اندازی آمریکا در برجام مقابله می‌کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با بدعهدی آمریکا در فرایند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مقابله می‌کند.

به گزارش خبرنگار برون مرزی؛ "حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر سه‌شنبه در نشست خبری در تهران به مناسبت یک ساله شدن برجام،  با اشاره به بدعهدی و سنگ اندازی آمریکا در فرایند اجرای برجام افزود: ملت و دولت ایران مقابل این بدعهدی با قدرت ایستاده است و از منافع ملی ایران کوتاه نمی‌آیند.

روحانی با اشاره به موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای مقابل کشورهای عضو گروه 1+5 و دستیابی به برجام گفت:  برجام از آن شهیدان، ملت ایران و یک دستاورد بزرگ ملی است. 

روحانی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی نیست و نبوده است افزود: آنچه درباره ایران درباره سلاح هسته‌ای گفتند دروغ بود و برجام حقانیت ایران را به اثبات رساند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خروج ایران از شمول فصل هفتم منشور سازمان ملل تصریح کرد: غنی‌سازی اورانیوم حق ملت ایران است و سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران را به رسمیت شناختند. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: همه تحریم‌های هسته‌ای ضد ایران پس از اجرایی شدن برجام لغو و برداشته شده است.

روحانی همچنین ایران را کشوری تاثیر گذار در منطقه و جهان دانست و خاطرنشان کرد: در مسائل مختلف جهان، ایران به عنوان بازگیر فعال و سازنده در صحنه است وغیبت ایران در صحنه‌های سیاسی و منطقه یک خسارت برای جهان است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در عین حال، ایران‌هراسی را نادرست دانست و افزود: ایران به دنبال صلح و امنیت در منطقه و جهان است. 

 

کلیدواژه