شمخانی: آمریکا در اجلاس آتی آستانه نقشی نخواهد داشت
(last modified 1395-10-29T09:32:57+00:00 )
جدی 29, 1395 14:02 Asia/Kabul
  • شمخانی: آمریکا در اجلاس آتی آستانه نقشی نخواهد داشت

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت، به دلیل مخالفت ایران با مشارکت آمریکا در اجلاس آتی آستانه، این کشور در مدیریت و جمع بندی نتایج این اجلاس نقشی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا؛«علی شمخانی»دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه با اشاره به سوابق بدعهدی و ناکارآمدی آمریکا برای برقراری آتش بس و هدایت طرف های درگیر در سوریه به سمت گفت و گو افزود، هیچ دلیلی برای مشارکت آمریکا در مدیریت، راهبری و هدایت ابتکارات سیاسی جاری در بحران سوریه وجود ندارد و ایفای نقش این کشور در اجلاس آتی شهر آستانه ،پایتخت قزاقستان،کاملاً منتفی است.

شمخانی تصریح کرد،ایران به عنوانی کشوری که اصلی ترین نقش را در پشتیبانی از دولت قانونی سوریه در مبارزه با تروریسم داشته است در فرآیندهای سیاسی از جمله اجلاس آستانه نیز حضوری فعال خواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد، تنها گروههای مسلحی که توافق آتش بس را امضاء کرده و تعهد خود را به گفت وگوهای سوری-سوری اعلام کرده اند به همراه نماینده سازمان ملل متحد در اجلاس آستانه دعوت شده اند. نشست شهر آستانه در روزهای بیست سوم و بیست و چهارم ژانویه ماه جاری در قزاقستان با نظارت ایران،روسیه و ترکیه برگزار می‌ شود.

محور این اجلاس ، برگزاری گفت‌وگوهای سوری-سوری با هدف فراهم کردن مقدمات حل سیاسی بحران سوریه است.

 

کلیدواژه