سفیر فرانسه در ایران: فواید برجام برای تمام جهان است
(last modified Thu, 19 Jan 2017 03:56:27 GMT )
جدی 30, 1395 08:26 Asia/Kabul
  • سفیر فرانسه در ایران: فواید برجام برای تمام جهان است

سفیر فرانسه در ایران توافقنامه برجام را بسیار پر اهمیت و برای جهان سودمند دانست.

به گزارش ایرنا، " فرانسوا سهنسو" شامگاه چهارشنبه در دیدار با جاسم جادری استاندار هرمزگان (جنوب ایران) گفت: پس از برجام تهران و پاریس مصمم هستند که این توافقنامه به طور کامل اجرا شود و با توجه به موقعیت سیاسی واقتصادی ایران، شرکت های فرانسوی را به سرمایه گذاری درایران تشویق کنند.

سهنسو در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری ها وهمکاری های مشترک صنعتی شرکت های ایران خودرو و سایپا با سیتروئن فرانسه - ایران ایر و ایرباس و همچنین مشارکت و سرمایه گذاری شرکت های ایرانی و توتال فرانسه در زمینه نفت وگاز و توسعه میدان گازی فاز 11عسلویه، هدف از سفر خود به استان هرمزگان را بررسی ظرفیت های اقتصادی این استان عنوان کرد. 

سفیر فرانسه روز چهارشنبه از مجتمع کشتی سازی ایزوایکو و بندرشهید رجایی بازدید کرد و روز پنجشنبه نیز به جزیره قشم خواهد رفت تا سرمایه گذاری شرکت های فرانسوی در زمینه آبزیان را ارزیابی کند.

جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز دراین دیدارتصریح کرد: پس از برجام زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری کشورهای مختلف از جمله فرانسه درایران به ویژه این استان فراهم شده است.

جادری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با داشتن 14 جزیره، از امکان حمل ونقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی، دو منطقه آزاد تجاری و شش منطقه ویژه اقتصادی، صنایع بزرگ فولاد، نفت، گاز و آلومینوم، کشاورزی خارج فصل، شیلات، معادن متنوع، دسترسی به آب های آزاد و بنادر تجاری مهم شهید رجایی وشهید باهنر بهره مند است.

استاندار هرمزگان بیان اینکه ظرفیت های یاد شده این استان برای سرمایه گذاری های بزرگ در همه حوزه ها مناسب است، برای تسهیل وارتباط بیشتر سرمایه گذاران دو کشور پیشنهاد خواهر خواندگی استان هرمزگان با یکی از استان های فرانسه را به سفیر این کشور ارائه داد.

 

کلیدواژه