آمار مصدمان حادثه ساختمان پلاسکوی تهران به 114 نفر رسید
(last modified 1395-11-01T18:48:36+00:00 )
دلو 01, 1395 23:18 Asia/Kabul
  • آمار مصدمان حادثه ساختمان پلاسکوی تهران به 114 نفر رسید

روابط عمومی اورژانس تهران، آخرین آمار مصدومان حادثه آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکوی تهران را 114 نفر اعلام کرد.

روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد تا ساعت 20 روز جمعه به وقت محلی در تهران از مجموع 114 مصدوم حادثه تخریب ساختمان پلاسکو 74 نفر به طور سرپایی در محل درمان و 37 نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اورژانس تهران، پنج نفر از مصدومان انتقالی در بیمارستان بستری و 31 نفر ترخیص شده‌اند.

همچنین بر اساس گزارش اروژانس تهران، یکی از آتش نشانان به علت شدت جراحت سوختگی در بیمارستان جان باخته است.

در همین حال، آیت‌الله "صادق آملی‌لاریجانی" رئیس قوه قضائیه ایران روز جمعه در پی حادثه تخریب ساختمان پلاسکو در تهران و جان باختن،  مصدومیت و گرفتار شدن تعدادی از آتش‌نشانان با صدور پیام تسلیتی، تصریح کرد از جان‌گذشتگی‌ها، شهامت و شجاعت آتش‌نشانان که همواره خالصانه جانشان را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازند هیچ‌گاه از اذهان تاریخ و ملت  ایران پاک نمی‌شود.

مردم نقاط مختلف ایران هم عصر جمعه با تجمع مقابل ایستگاه‌های آتش نشانی ضمن همدردی با خانواده‌های آتش‌نشانان جان باخته، با روشن کردن شمع و قرائت فاتحه، یاد و خاطره این قهرمانان را گرامی داشتند و برای نجات یافتن آتش‌نشانان زیر آوار مانده، دعا کردند.

در پی حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران و جان‌باختن تعدادای از ماموران آتش‌نشانی، هیات دولت ایران با صدور اطلاعیه‌ای فردا (شنبه) را عزای عمومی اعلام کرد.

به گفته "جلال ملکی" سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با توجه به حجم زیاد آوار ساختمان تخریب شده پلاسکو، شعله‌های نهفته و حرارت زیاد نمی‌توان انتظار زنده ماندن افراد محبوس شده را در زیر آوار داشت.