دلو 01, 1395 23:22 Asia/Kabul
  • اعلام عزای عمومی در ایران در پی حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو

در پی حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران و جان‌باختن تعدادای از ماموران آتش‌نشانی، هیات دولت ایران با صدور اطلاعیه‌ای روز شنبه 2 دلو را عزای عمومی اعلام کرد.

در متن اطلاعیه هیات دولت ایران آمده است حادثه تلخ و اندوه‌بار آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در مرکز تهران که به جان باختن و آسیب دیدن تعدادی از مردم و آتش‌نشانان متعهد و پرشهامت منجر شد، مایه تاسف و اندوه فراوان گردید.

در این اطلاعیه تصریح شده است در پی این حادثه دردناک و تاسف‌بار، جلوه‌ای پرشکوه از ایثار و فداکاری آتش‌نشانان شجاع در برابر دیدگان ملت ایران و جهانیان به نمایش گذاشته شد.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در این اطلاعیه، از ایثار،  فداکاری و خدمات آتش نشانان تجلیل،  برای مجروحان آرزوی سلامتی و به بازماندگان این حادثه تسلیت گفته است.

در همین حال، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران هم روز جمعه درپی حادثه ساختمان پلاسکو در پیامی ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان  حادثه ناگوار آتش سوزی در ساختمان پلاسکو تهران تصریح کرد شهامت و فداکاری آتش‌نشانان در عملیات امداد و نجات، دل و جان هر انسانی را به تحسین و ستایش معطوف می‌سازد.

رئیس مجلس ایران در این پیام افزوده است فرزندان شجاع ملت ایران در این حماسه به نبرد با آتش رفتند و به طور یقین نام و آوازه آنان تا ابد در تاریخ جاودان خواهد ماند.

به گفته "جلال ملکی" سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، با توجه به حجم زیاد آوار ساختمان تخریب شده پلاسکو، شعله‌های نهفته و حرارت زیاد نمی‌توان انتظار زنده ماندن افراد محبوس شده را در زیر آوار داشت.

صبح روز پنجشنبه حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو تهران باعث جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از ماموران سازمان آتش‌نشانی ایران شد. 

 

کلیدواژه