دلو 02, 1395 18:33 Asia/Kabul
  • ایران مقصد جذاب گردشگری 2017

روزنامه فرانسوی نوشت: جمهوری اسلامی ایران مقصدی جذاب برای گردشگران خارجی در سال 2017 است .

 به گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو، جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از لغو تحریم ها بیش از پیش میزبان گردشگران فرانسوی بوده است ، گردشگران کنجکاو و روشنفکر و آژانس های گردشگری بر غنای فرهنگی ایران تاکید دارند.

بر اساس این گزارش آمار اتحادیه «ستو Seto» (اتحادیه شرکت های گردشگری فرانسه)  نشان می دهد در یک سال گذشته  سفرها به  ایران 144 درصد افزایش یافته است .

فیگارو بازگشایی خط هوایی پاریس-تهران در آوریل 2015  را از دیگر مزیت ها برای اضافه شدن نام ایران به فهرست مقاصد گردشگری آژانس های مسافرتی عنوان کرد.

«پاتریشیا دوریا Patricia Doria» مدیر بازاریابی یک آژانس گردشگری در فرانسه گفت ، ایران مقصدی جدید برای مسافران به شمار می رود و پروازهای خروجی به مقصد ایران برای بهار سال آتی تقریبا تکمیل شده است.

به گفته این مدیر بازاریابی آژانس گردشگری ، ازمنظر بازدیدکنندگان ازایران، جاده ابریشم، شهر شیرازو خرابه های باستانی اش وجاذبه های زیبای اصفهان، اسطوره های ابدی ایران هستند.

دوریا  افزود: برخلاف تصور بسیاری از اروپاییها از ایران به عنوان کشوری بسته ، مسافران  و گردشگران پس از سفر به ایران با تصویری متفاوت از این کشور بازمی گردند.

در همین حال  خانم " کرانوا" مدیرکل گردشگری وزارت توسعه منطقه ای کشور چک روز شنبه در دیدار با کاردار ایران در آن کشور با اشاره به مقاصد گردشگری جذاب ایران، ارایه تسهیلات برای سفر توریستهای چک به ایران را خواستار شد.

 

کلیدواژه