قاسمی: آمریکا فقط در افتتاحیه نشست آستانه حضور دارد
(last modified 1395-11-03T12:58:26+00:00 )
دلو 03, 1395 17:28 Asia/Kabul
  • قاسمی: آمریکا فقط در افتتاحیه نشست آستانه حضور دارد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: آمریکا فقط در مراسم افتتاحیه نشست آستانه درباره سوریه حضور خواهد داشت.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ درباره  نشست مذاکرات سوریه در 23 و 24 ژانویه در آستانه پایتخت قزاقستان، تاکید کرد: این نشست با نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه برگزار می‌شود.

قاسمی درباره حضور برخی از کشورهای از جمله آمریکا در مراسم افتتاحیه نشست آستانه افزود: قزاقستان به عنوان میزبان برگزاری این نشست، از برخی از کشورها و نهادهای بین‌المللی دعوت کرده است، که سفیر آمریکا در قزاقستان نیز در این چارچوب در افتتاحیه نشست آستانه حضور پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر دیروز (شنبه) هیأت ایرانی به سرپرستی "حسین جابری انصاری"، معاون وزیر امور خارجه ایران به آستانه گفت: دیروز نشست‌هایی جداگانه بین هیأت‌ ایران با روسیه و ترکیه برای انجام هماهنگی‌های لازم برگزار شده است. 

قاسمی تصریح کرد: نشست آستانه یک نشست سوری- سوری بوده که قرار است نمایندگان دولت سوریه و مخالفان با یکدیگر گفت‌وگو و رایزنی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: تاکنون نشست‌های متعددی درباره بحران پنج ساله سوریه برگزار شده است، اما نشست آستانه می‌تواند تحت شرایطی، تأثیرات مثبت‌تری را  در مقایسه با گذشته به همراه داشته باشد، چرا که بازیگران و کشورهای مهم منطقه ( ایران ،روسیه و ترکیه ) در این فرایند نقش دارند.