ظریف: برجام تحریم‌های اقتصادی ضد ایران را لغو کرد
(last modified Tue, 24 Jan 2017 11:11:08 GMT )
دلو 05, 1395 15:41 Asia/Kabul
  • ظریف: برجام تحریم‌های اقتصادی ضد ایران را لغو کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تحریم‌های اقتصادی یکجانبه غرب ضد ایران را لغو کرد.

"محمدجواد ظریف " وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در بیست و دومین نشست اتاق بازرگانی تهران افزود: آنچه که برجام توانست انجام دهد، این بود که موانع اقتصادی ضد ایران را تا حدی که به هسته‌ای ربط داشت، از میان برداشت، چون پرونده ایران به بهانه هسته‌ای وارد شورای امنیت سازمان ملل شده بود و تحریم‌ها ضد ایران با شدت بیشتری اعمال می‌گردید.

ظریف، یکی از موفقیت‌های برجام را آرام کردن فضای جهانی در قبال ایران برشمرد و تصریح کرد: برجام با خطر جدی روبه رو نیست.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: موفقیت برجام در این بود که بتواند فضای روانی جهان را درباره ایران آرام کند و به همین سبب بدخواهان جمهوری اسلامی ایران همه تلاششان قبل و پس از برجام این بوده است که نگذارند آرامش برقرار شود.

ظریف با اشاره به این که آمریکا در برجام نکاتی بیشتری را پذیرفته است افزود : عده‌ای در آمریکا معتقدند که ایران یک دستگاه سانتریفیوژ نداشته باشد و تا روز آخر در مذاکرات هسته‌ای معتقد بودند ایران هیچ راکتور آب سنگین نباید داشته باشد و گفته بودند تحریم‌ها برای آمریکا بزرگترین سرمایه است، اما با اجرای برجام همه این‌ها را از دست دادند.

 

کلیدواژه