روحانی پیگیر پرونده سرقت دو میلیارد دلاری ایران در آمریکا
(last modified 1395-11-05T17:52:27+00:00 )
دلو 05, 1395 22:22 Asia/Kabul
  • روحانی پیگیر پرونده سرقت دو میلیارد دلاری ایران در آمریکا

سخگنوی دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: تیم پیگیر سرقت دو میلیارد دلار اموال ایران از سوی آمریکا به طور منظم به شورای‌عالی امنیت ملی و دولت گزارش می‌دهد و رئیس جمهوری ایران مستقیما بر این مساله نظارت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ "محمدباقر‌ نوبخت" سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در نشست خبری در تهران درباره «آخرین وضعیت پیگیری سرقت دو میلیارد دلاری اموال مردم ایران از سوی آمریکا» افزود: تیمی مامور شده است و این موضوع را به طور جدی تعقیب قضایی می‌کند. 

نوبخت تصریح کرد: این تیم از همه ظرفیت‌های حقوقی و قانون بین‌الملل برای استیفای حقوق و بازگرداندن دو میلیارد دلار اموال مردم ایران استفاده می‌کند.

دیوان عالی آمریکا 20 آوریل 2016 در اقدامی خصمانه زیر پوشش تصمیم قضایی اعلام کرد نزدیک به دو میلیارد دلار دارایی متعلق به حساب سپرده بانک مرکزی ایران در نیویورک را به نفع شاکیان یک پرونده حقوقی مصادره کرده است.

قاضی دادگاه با استناد به ادعاهای بدون سند و مدرک مبنی بر مشارکت ایران در اقدامات تروریستی مختلف که در خارج از کشور آمریکا انجام گرفته، ایران را به پرداخت خسارت محکوم کرده است.

جمهوری اسلامی ایران از آمریکا به علت مصادره بخشی از سپرده‌های بانک مرکزی ایران، رسما به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرده است.

 

کلیدواژه