قاسمی: وزیر امور خارجه کویت حامل پیامی از سوی امیر این کشور برای روحانی است
(last modified 1395-11-06T03:51:37+00:00 )
دلو 06, 1395 08:21 Asia/Kabul
  • قاسمی: وزیر امور خارجه کویت حامل پیامی از سوی امیر این کشور برای روحانی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در تشریح هدف سفر وزیر امور خارجه کویت به تهران گفت: این وزیر کویتی حامل پیامی از سوی امیر این کشور برای رئیس جمهوری اسلامی ایران است.

بهرام قاسمی، سه شنبه شب در آستانه سفر "صباح الخالد الصباح" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت به تهران در گفتگو با ایرنا درخصوص اهداف سفر "الخالد الصباح" به ایران خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و کویت به عنوان دو کشور همسایه با مشترکات فراوان از دیر باز در تماس، تعامل و رایزنی با هم بوده و هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: این سفر یک روزه در چارچوب روابط دو جانبه ایران و کویت انجام می شود.

قاسمی گفت: در این سفر همچنین قرار است علاوه بر مسائل دو جانبه، در خصوص آخرین تحولات منطقه و موضوعات بین المللی گفت و گو و تبادل نظر به عمل آید.

"صباح الخالد الصباح" روز چهارشنبه در سفر به تهران، با برخی از مقامات ایرانی از جمله "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کویت عصر روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با "ینس استولتنبرگ" Jens Stoltenberg دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر کویت تصریح کرده بود: ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شرکای یکدیگر در منطقه هستند و از ظرفیت‌های فراوانی برای تقویت مناسبات برخوردار بوده و مصالح مشترک دارند.

وزیر امور خارجه کویت همچنین خاطرنشان کرد: گفت وگو و تعامل مشترک، سود مشترکی برای جمهوری اسلامی ایران و شورای همکاری خلیج فارس خواهد داشت.

"صباح الخالد الصباح" افزود: در این سفر، پیام کتبی شیخ "صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کویت را به "حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران تسلیم خواهد کرد.

وزیر امو خارجه کویت تصریح کرد: پیام امیر کویت در زمینه چارچوب و محور گفت وگو ها میان شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 

کلیدواژه