عراقچی: همکاری برای مقابله با تهدیدهای امنیتی ضروری است
(last modified 1395-11-06T10:27:53+00:00 )
دلو 06, 1395 14:57 Asia/Kabul
  • عراقچی: همکاری برای مقابله با تهدیدهای امنیتی ضروری است

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورها باید در عرصه بین المللی برای مقابله با انواع تهدیدهای امنیتی همکاری کنند.

سید "عباس عراقچی" معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در نشست رئیسان پلیس مبارزه با مواد مخدر در تهران افزود: همکاری‌های بین المللی نیروی انتظامی ایران با سازمان‌های بین المللی در زمینه‌های مختلف به ویژه مبارزه با مواد مخدر رضایت‌بخش است.

عراقچی با بیان این که یک کشور نمی‌تواند به تنهایی با انواع تهدیدها مقابله کند، تصریح کرد: باید از فرصت‌های بین المللی استفاده بیشتری کرد، زیرا برای جامعه بین الملل زحمات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با موادمخدر به طور کامل شناخته شده نیست.

معاون وزیر امور خارجه ایران، پولشویی و تروریسم را دو تهدید بین المللی دانست و افزود: مقابله با این تهدیدها در سایه همکاری با سایر کشورها عملی می‌شود.

عراقچی خاطر نشان کرد: ایران پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیش از پیش به بازیگری فعال در عرصه بین الملل تبدیل شده است و باید از این فضای مثبت برای مبارزه قاطع‌تر و منسجم‌تر با قاچاقچیان موادمخدر استفاده کرد.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تقدیم بیش از چهار هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر را مهم دانست و گفت: نیروی انتظامی ایران در مبارزه با مواد مخدر خوب ظاهر شده است. 

 

کلیدواژه