دلو 07, 1395 09:18 Asia/Kabul
  •  تاکید معاون دبیرکل آیسسکو بر ممتازی شهر مشهد 

«امینه الحجری» معاون دبیر کل آیسسکو، چهارشنبه شب گفت: به شهر مشهد(شمال شرق ایران) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام درجه ممتاز می دهیم.

به گزارش ایرنا، «امینه الحجری» افزود: مشهد به هیچ وجه نیاز به تعریف و معرفی ندارد و هر مسلمانی به خصوصیات ممتاز و منحصر به فرد این شهر واقف است. 

الحجری، وجه تمایز مشهد را فرهنگ غنی، ظرفیت های برجسته تاریخی، رفتار صمیمانه مردم و مدیریت مطلوب مسئولان این شهرارزیابی کرد.

معاون دبیر کل آیسسکو اظهار کرد: مراسم آغاز برنامه های رویداد «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» از نظر کیفیت بسیار بالاتر از حد انتظار برگزار گردید.

امینه الحجری گفت: به شهرمشهد به دلیل وجود روحیه معنوی، تعامل خوب مردم و شایستگی های آن هیچ انتقادی وارد نیست. 

معاون دبیرکل آیسسکو با بیان اینکه پیش از این تصورم از مشهد فقط یک شهر مذهبی صرف بود، افزود: آنچه در این سفر دیدم  خیلی بیشتر از سطح توقع و انتظار بود. 

الحجری، هدف اصلی از انتخاب پایتخت های فرهنگی در بین کشورهای اسلامی را ایجاد محیط مناسب برای تقویت و غنای فرهنگی و بارور شدن آن و رشد استعدادهای فرهنگی در حوزه های تمدنی و تاریخی دانست.

برنامه مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 روز سه‌شنبه با حضور 250 شخصیت فرهنگی و سیاسی از 51 کشور جهان و مقامات کشوری و ولایتیایران در تالار قدس حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد آغاز شد و روز چهارشنبه به پایان رسید.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) وابسته به سازمان همکاری اسلامی هر ساله سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که امسال در همین قالب، شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.

 

 

 

کلیدواژه