حمایت مجلس ایران از گسترش روابط با پاکستان
(last modified 1395-11-08T03:25:13+00:00 )
دلو 08, 1395 07:55 Asia/Kabul
  •  حمایت مجلس ایران از گسترش روابط با پاکستان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از گسترش همکاری‌ها با پاکستان استقبال کرد.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران عصر پنجشنبه در موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی "آکسبریج" در اسلام آباد و در حضور حدود 200 نفر از کارشناسان پاکستانی و دیپلمات‌های خارجی مقیم اسلام‌آباد،  با تاکید بر اهمیت و ضرورت گسترش روابط ایران و پاکستان، تصریح کرد: مجلس ایران قویا از گسترش همه جانبه روابط با پاکستان حمایت می‌کند.

علاءالدین بروجردی گفت: نخستین کشوری که استقلال پاکستان را به رسمیت شناخت، ایران بود و این تنها یکی از سندهای دوستی دیرین و ریشه‌دار دو کشور همسایه و برادر است.

بروجردی همچنین با اشاره به چالش‌های مهم پیش‌روی منطقه، جهان اسلام و سراسر جهان تصریح کرد: امروز پدیده شوم تروریسم جدی‌ترین مشکل منطقه و جهان است که دیگر به چند کشور و یک جغرافیای خاص محدود نیست، بلکه بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی را هم هدف قرار داده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به پیوستن تعداد قابل توجهی از مردم به ویژه دختران و پسران جوان کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای توسعه یافته در نقاط مختلف جهان به گروه تروریستی داعش گفت: این سوال مهمی است که چرا از درون کشورهای پیشرفته، جوانان به گروه تروریستی داعش ملحق می‌شوند؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه با هدف گفت وگو با مسئولان پاکستان درچارچوب گسترش همکاری‌ها وارد اسلام آباد شد.

 

کلیدواژه