دلو 09, 1395 11:41 Asia/Kabul
  • ثبت شکایت بانک تجارت ایران در دادگاه اتحادیه اروپا

مدیرعامل بانک تجارت ایران از ثبت شکایت این بانک در دادگاه اتحادیه اروپا برای مطالبه خسارت تحریم‌ها، با هدف صیانت از منافع سهامداران و مشتریان بانک تجارت خبر داد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ "محمدابراهیم مقدم" مدیرعامل بانک تجارت ایران افزود: پس از اثبات حقانیت بانک تجارت و لغو تحریم‌های اعمال شده در مراجع قضایی اتحادیه اروپا، بانک تجارت با همکاری موسسات حسابرسی خبره بین المللی، فرآیند ارزیابی و برآورد خسارت وارده ناشی از تحریم‌ها را مطابق با استانداردها و رویه‌های بین المللی آغاز کرد.

"محمدابراهیم مقدم" تصریح کرد: با اتمام گردآوری مدارک و اسناد لازم، بانک تجارت موفق شد شکایت مربوط به مطالبه خسارات وارده به این بانک در پی تحریم‌های اتحادیه اروپا را 23 ژانویه 2017 در مراجع قضایی این اتحادیه به ثبت برساند.

مدیرعامل بانک تجارت ایران خاطرنشان کرد: به واسطه اعمال تحریم‌های غیرمنصفانه اتحادیه اروپا از پاییز 2011 خسارت مستقیم و غیرمستقیم زیادی از جمله مسدود کردن منابع موجود در حساب‌ها و کاهش درآمدهای ارزی به بانک تجارت و دیگر بانک‌های ایرانی مشمول تحریم‌ها وارد شد.

مدیرعامل بانک تجارت ایران تاکید کرد: این بانک به روند قضایی مطالبه خسارات وارده ناشی از تحریم‌ها را با استفاده از همه ظرفیت‌های تخصصی و قانونی ادامه خواهد داد.

 

کلیدواژه