دلو 09, 1395 13:23 Asia/Kabul
  • همکاری ایران، پاکستان، چین و روسیه به نفع امنیت منطقه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران بر ضرورت تقویت همکاری‌های ایران، پاکستان، چین و روسیه درچارچوب برقراری و تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی کشورهای منطقه تاکید کرد.

"علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران جمعه‌شب در نشست خبری با رسانه‌های پاکستان در اسلام آباد، افزود: پیشنهاد مقامات سنای پاکستان مبنی بر همکاری ایران، پاکستان و چین مورد استقبال ایران است، چون تهران با هر دو کشور روابط راهبردی خوبی دارد.

بروجردی گفت: روابط ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی همسایه از عمق تاریخی برخوردار بوده و گام‌های جدیدی در مسیر گسترش همکاری‌های دو کشور برداشته شده است.

بروجردی، اتمام خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را مهم دانست و افزود: بهره‌برداری از این خط لوله بدون تردید زیربنای تحول اقتصادی در پاکستان خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران همچنین درباره اهمیت بنادر گوادر و چابهار در ایران و پاکستان گفت: همکاری دو کشور در زمینه بهره‌گیری هر چه بهتر از این دو مسیر مهم، سبب وصل شدن ایران و پاکستان به منطقه آسیای مرکزی و چین خواهد شد.

علاء الدین بروجردی چهارشنبه گذشته ( 25 ژانویه ) با هدف گفت وگو درباره روابط دوجانبه، تحولات مهم منطقه و تقدیم دعوتنامه به مقامات عالی پاکستان برای شرکت در کنفرانس بین المللی فلسطین در تهران به اسلام‌آباد سفر کرد.

 

کلیدواژه