رونمایی از نخستین داروی گیاهی درمان آلزایمر در ایران و جهان
(last modified 1395-11-09T14:27:30+00:00 )
دلو 09, 1395 18:57 Asia/Kabul
  • رونمایی از نخستین داروی گیاهی درمان آلزایمر در ایران و جهان

نخستین داروی گیاهی درمان آلزایمر در ایران و جهان که با تلاش متخصصان و دانشمندان بومی در ایران تولید شده است در ولایت البرز، غرب تهران، رونمایی شد.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز شنبه در مراسم رونمایی از داروی گیاهی درمان الزایمر (ملیتروپیک) در پژوهشکده جهاد دانشگاهی البرز گفت: نود درصد داروی مورد نیاز در داخل ایران تولید می‌شود و از متخصصان و تولیدکنندگان ایرانی انتظار می‌رود برای افزایش تولید اهتمام ویژه داشته باشند.

شمس‌علی رضازاده، رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایران نیز گفت: محققان جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از دانش‌کهن و بومی ایران در درمان مشکلات مغزی و نیز با بررسی مطالعات روز دنیا در این زمینه توانستند داروی ارزشمند درمان الزایمر را تولید کنند. 

"شاهین آخوندزاده" قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران هم در حاشیه رونمایی و افتتاح خط تولید داروی ضد آلزایمر (ملیتروپیک) گفت: با تلاش محققان ایرانی، جمهوری اسلامی ایران در مطالعه و تولید داروی درمان آلزایمر در جهان پیشگام است.

آخوندزاده افزود: مطالعه داروی گیاهی آلزایمر نخستین بار در جهان در ایران انجام شد و در سال 2000 این داروی ضد اضطرابی در همه سایت‌های تخصصی دنیا به نام ایران به ثبت رسید.

کلیدواژه