دلو 09, 1395 22:57 Asia/Kabul
  • بیانیه وزارت خارجه ایران در محکومیت تصمیم دولت ترامپ

وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای، تصمیم دولت آمریکا را در ایجاد محدودیت سفر به این کشور، توهینی آشکار به جهان اسلام و ملت ایران خواند.

وزارت خارجه ایران روز شنبه در این بیانیه اعلام کرد: تصمیم دولت آمریکا در ایجاد محدودیت برای سفر مسلمانان به آمریکا، علیرغم ادعای مقابله با تروریسم و حفظ امنیت مردم آمریکا، به عنوان هدیه‌ای به افراطیون و حامیان آنان در تاریخ ثبت خواهد شد.

وزارت خارجه ایران در بیانیه خود آورده است: در شرایطی که جامعه جهانی نیازمند گفت و گو برای برخورد ریشه‌ای با خشونت و افراطی‌گری است و در زمانی که مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد ایران را برای مشارکت جهانی ضد خشونت و تروریسم به تصویب رسانده است، اقدام نسنجیده آمریکا، با اعمال تبعیض جمعی ضد شهروندان کشورهای اسلامی، زمینه‌ها برای سوءاستفاده در ترویج خشونت و افراط را فراهم می‌کند. 

در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است: تصمیم دولت آمریکا با هدف قرار دادن مردم ایران و توهین آشکار به آنان بی‌اساس بودن ادعاهای دیرینه آمریکا  مبنی بر دوستی با مردم ایران را به نمایش گذاشته است و نشان از کینه گروهی در حاکمیت آمریکا به همه ایرانیان در سراسر جهان دارد.

وزارت خارجه ایران تاکید کرد: ملت ایران با تکیه بر تمدنی کهن و آیینی سرشار از آموزه‌های انسانی، همواره منادی تعامل سازنده و مقاومت در برابر سلطه‌گری، سلطه‌پذیری و افراط و خشونت بوده‌؛ ملت مقاومی که در برابر تروریست‌ها ایستاده و از نخستین قربانیان تروریسم سازمان یافته بوده است.

وزارت خارجه ایران در این بیانیه تاکید کرده است: ملت ایران نه فقط در هیچ یک از عملیات گروه‌های تروریستی حضور نداشته‏، بلکه در همه جوامعی که در آن به عنوان دانشمند، دانشجو، بازرگان، مهاجر و جهانگرد سفر کرده، به عنوان یکی از قانون‏مدارترین، فرهیخته‌ترین و موفق‌ترین گروه‌های قومی و ملی شناخته شده است. 

 

کلیدواژه