دلو 10, 1395 08:33 Asia/Kabul
  • ظریف: منع ورود مسلمانان به خاک امریکا هدیه ای به افراطیون است

وزیر امورخارجه ایران در واکنش به اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا در امضا قانون منع صدور روادید برای ورود مسلمانان به خاک امریکا گفت: منع ورود مسلمانان به عنوان هدیه ای به افراطیون در تاریخ ثبت می شود.

به گزارش ایرنا، "محمد جواد ظریف" بامداد یکشنیه در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: ممنوعیت صدور ویزا علیه مهاجران و مسافران هفت کشور مسلمان، نشان از بی اساس بودن ادعاهای آمریکا است.

ظریف گفت: درحالی که آمریکا با دولت ایران بر سر مسائلی دارای اختلاف است، منع ورود مسلمانان، نشان دهنده بی پایه بودن ادعاهای این کشور مبنی بر دوستی با مردم ایران است.

وزارت امور خارجه ایران نیز روز شنبه در بیانیه اعلام کرد: در شرایطی که جامعه جهانی نیازمند گفت و گو برای برخورد ریشه‌ای با خشونت و افراطی‌گری است و در زمانی که مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد ایران را برای مشارکت جهانی ضد خشونت و تروریسم به تصویب رسانده است، اقدام نسنجیده آمریکا، با اعمال تبعیض جمعی ضد شهروندان کشورهای اسلامی، زمینه‌ها برای سوءاستفاده در ترویج خشونت و افراط را فراهم می‌کند.

"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا، جمعه‌شب با ادعای مبارزه با تروریسم فرمان اعمال محدودیت‌های گسترده برای ورود پناهجویان و مهاجران از کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق، سودان، سومالی ، لیبی ، سوریه و یمن به خاک آمریکا را امضاء کرد.