دلو 11, 1395 12:34 Asia/Kabul
  • روحانی: امام خمینی (ره) متعلق به همه مسلمانان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: گفتمان امام خمینی (ره) و پیگیری و پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون آزادی و استقلال در متن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران امروز (دوشنبه) در مراسم تجدید پیمان اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیرزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: امام خمینی (ره) در مسیر پیروزی و توسعه انقلاب اسلامی مخالف هرگونه راه مسلحانه بودند و همواره بر راه مبارزه  فرهنگی  و مردمی  تاکید داشتند. 

روحانی با بیان این که راه امام خمینی (ره) راه آزادی و استقلال بود افزود: بهترین تجلی آزادی انتخابات و استقلال نه به معنای انزوا، بلکه به معنای ممانعت از استیلای دیگران بر سرنوشت کشور است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که ملت ایران نه بیگانه‌پرست و  نه بیگانه‌هراس است گفت: جمهوری اسلامی ایران از تعامل سازنده با جهان به نفع منافع ملی خود در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده می‌کند. 

روحانی با بیان این که دولت ایران خود را متعهد به امام خمینی (ره) می‌داند و پیرو مسیر و گفتمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امام خمینی  (ره) متعلق به قشر خاصی نیست و از آن همه مسلمانان جهان و ایران است.

رئیس جمهوری ایران همچنین با ابراز تاسف مجدد از جان باختن آتش‌نشانان در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و تسلیت به خانواده‌های آنان گفت: آتش‌نشانان فداکار نشان دادند که در راه مردم ایثار، فداکاری و جانبازی از بین نرفته است.

 

کلیدواژه