تخت‌روانچی: سطح روابط ایران و اروپا از سطح عادی فراتر است
(last modified Mon, 30 Jan 2017 13:11:08 GMT )
دلو 11, 1395 17:41 Asia/Kabul
  •  تخت‌روانچی: سطح روابط ایران و اروپا از سطح عادی فراتر است

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: سفر وزیر امور خارجه فرانسه و سفر آتی نخست وزیر سوئد به تهران نشان می‌دهد سطح روابط ایران با اروپا از سطح عادی گذشته و به سطوح بالاتر ارتقاء پیدا کرده است.

"مجید تخت‌روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ درباره گسترش تعاملات ایران با کشورهای اروپایی افزود: سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران که روز دوشنبه انجام خواهد شد، در چارچوب ادامه گفت وگوهای سیاسی منظم بین ایران با فرانسه، توافقات امضاء شده بین دو کشور و برگزاری کمیسیسون مشترک ایران و فرانسه در تهران است.

تخت‌روانچی تصریح کرد در جریان برگزاری کمیسیون مشترک، علاوه بر مرور توافق‌های ایران و فرانسه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی نیز دو کشور رایزنی و گفت وگو خواهند کرد.

تخت‌روانچی درباره سفر نخست وزیر سوئد به تهران نیز گفت: نخست وزیر سوئد از 22  تا 24 دلو 1395در صدر هیات اقتصادی و سیاسی به ایران سفر می‌کند و در جریان این سفر دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه انرژی و خودرو مذاکره خواهند کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ایران درباره همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا درباره مسائل منطقه هم تصریح کرد: اتحادیه‌ اروپا به ایران به عنوان یک کشور با تجربه که می‌تواند به حل و فصل معضلات منطقه‌ای کمک کند، نگاه می‌کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین درباره احتمال گفت وگوی ایران با تیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری جدید آمریکا اظهار کرد: ایران هیچ گفت وگویی با تیم ترامپ نداشته است و برنامه‌ای هم در این زمینه چه در حال و آینده ندارد.

 

کلیدواژه