مبارزه مستمر با تروریسم از سیاست های اصولی ایران
(last modified 1395-11-12T10:24:05+00:00 )
دلو 12, 1395 14:54 Asia/Kabul
  •  مبارزه مستمر با تروریسم از سیاست های اصولی ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ،مبارزه مستمر و قاطع با تروریسم و عوامل ناامن ساز و بی ثبات کننده در منطقه را از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار سرتیپ " حسین دهقان " وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز سه شنبه در دیدار" ویگن سرکیسیان " وزیر دفاع ارمنستان در تهران گفت: ایران برای استقرار صلح، ثبات و امنیت پایدار و مبارزه تروریسم در منطقه هزینه های فراوانی متحمل شده است.

سردار سرتیب حسین دهقان با اشاره به مشترکات و پیوندهای فرهنگی و تاریخی فراوان بین ایران و ارمنستان و با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن 15 همسایه دومین کشور جهان از نظر مجاورت با کشورهای دیگر است که همواره در حسن همجواری و داشتن بهترین سطح روابط با همسایگان تاکید دارد .

وزیر دفاع ایران با بیان اینکه مشکلات منطقه صرفا از طریق گفتگو و مذاکره به شیوه مسالمت آمیز حل می شود افزود: توسل زور برای حل مشکلات منطقه مورد تایید نیست و جمهوری اسلامی ایران برای حل این مشکلات از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

سردار سرتیب حسسین دهقان افزود: تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی و گسترش شهرک سازی در اراضی اشغالی و زیر پا گذاشتن قواعد و قوانین بین المللی از جمله اقدامات ناامنی در منطقه است که باید به شکل همه جانبه با آن مقابله شود.

" ویگن سرکیسیان "وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت موقعیت ممتاز ایران در منطقه و جهان وعلاقمندی دولت ارمنستان بر گسترش همکاری ها و ارتقاء سطح مناسبات با ایران بویژه دفاعی  تاکید کرد.

وزیر دفاع ارمنستان   با استقبال از نقش آفرینی ایران برای حل مساله قره باغ گفت: ارمنستان معتقد است  این موضوع راه حل نظامی ندارد.

 

 

 

کلیدواژه