دلو 12, 1395 18:39 Asia/Kabul
  • روحانی: دوازده بهمن، روزی ماندگار در تاریخ ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: دوزاده بهمن روز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور روزی بزرگ و ماندگار در تاریخ ایران است.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران روز سه‌شنبه در دیدار جمعی از مردم و نخبگان فرهنگی و اجتماعی ولایت البرز، غرب تهران، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، افزود: دوازدهم بهمن روز آزادی و امید همه ایرانیان و پایان ظلم و استبداد است که امام خمینی (ره ) آن را برای مردم ایران به ارمغان آورد.

روحانی همچنین برجام را محصول ایستادگی و مقاومت ملت ایران و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: مهمترین دلیل عصبانیت رئیس جمهوری آمریکا از برجام به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی اورانیوم ایران در توافق هسته‌ای است.‏

روحانی با بیان این که ایران پس از گذشت یک‌سال از امضای برجام موفقیت‌های خوبی به دست ‏آورده‌ است، افزود: امروز با سانتریفیوژ آی‌آر8 و سرعت بیش از 20 برابر گذشته، غنی‌سازی در ‏ایران بیش از پیش امکان پذیر شده است.

رئیس جمهوری ایران با تجلیل از ایثارگری و جانفشانی آتش‌نشان‌ها در نجات جان مردم در حادثه ساختمان پلاسکو نیز گفت: امسال دهه فجر معطر به جانفشانی آتش‌نشانان و قدرشناسی مردم است. 

در جریان سفر روحانی به ولایت البرز، "پالایشگاه غلات زر" به عنوان بزرگترین پالایشگاه غلات خاورمیانه و نخستین پالایشگاه غلات ایران و نیز سیلوهای ذخیره‌سازی غلات، تصفیه‌خانه صنعتی و پایانه ریلی این مجتمع با حضور رئیس جمهوری ایران به بهره‌ برداری رسید.

 

کلیدواژه