آزمایش‌های موشکی ایران، خارج از صلاحیت دیگران
(last modified 1395-11-12T19:11:54+00:00 )
دلو 12, 1395 23:41 Asia/Kabul
  • آزمایش‌های موشکی ایران، خارج از صلاحیت دیگران

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: آزمایش‌های موشکی حق ذاتی و مسلم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و منافع ملی خود بوده و اعلام نظر درباره آن خارج از صلاحیت هر کشور یا نهاد بین‌المللی است.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران عصر سه‌شنبه تاکید کرد: برنامه‌های موشکی ایران، صرفاً ماهیت دفاعی داشته است و هیچ یک از موشک‌های بالستیک ایران برای برخوردار بودن از قابلیت حمل سلاح هسته‌ای طراحی نشده‌اند، بنابراین در حوزه صلاحیت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل قرار نمی‌گیرد.

قاسمی با تاکید بر این که ایران برای دفاع از خود از هیچ کس اجازه نمی‌گیرد، افزود: با وجود آنکه این که ایران هیچ‌گاه محدودیت‌های مندرج در قطعنامه 2231 شورای امنیت را نپذیرفته است، لیکن آزمایشات موشک‌های بالستیک ایران حتی با مفاد این قطعنامه ناسازگار نبوده و اظهار نظر برخی کشورها که با اهداف و اغراض سیاسی انجام می‌گیرد، محکوم است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: توجه به سوابق تاریخ معاصر ایران، حاکی از این امر است که ایران هرگز کشور دیگری را مورد حمله قرار نداده، بلکه برعکس مورد تهاجم سایر کشورها قرار گرفته است.

قاسمی گفت: برخی در آمریکا با اهداف سیاسی و جنجال تبلیغاتی به دنبال بهانه‌هایی هستند تا فشار بین‌المللی ناشی از تصمیم نسنجیده ممانعت از ورود افراد دارای روادید قانونی به این کشور را بکاهند و یا از بار مسوولیت آمریکا در انجام کامل تعهدهایش در برجام شانه خالی کنند، اما نص صریح قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت، اجازه‌ چنین بهانه‌تراشی را به هیچ کس نمی‌دهد.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران نشست فوق العاده برگزار کند.

 

کلیدواژه