تاکید شمخانی برمقابله با دخالت خارجی در امور دفاعی ایران
(last modified 1395-11-13T13:53:02+00:00 )
دلو 13, 1395 18:23 Asia/Kabul
  • تاکید شمخانی برمقابله با دخالت خارجی در امور دفاعی ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران با هرگونه دخالت خارجی در امور دفاعی از جمله توان موشکی خود به شدت مقابله می کند.

به گزارش ایرنا ، "علی شمخانی "  دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه در دیدار"ویگن سرکیسیان" وزیر دفاع ارمنستان در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه توان دفاعی متعارف خود از هیچ کشور یا سازمان بین المللی اجازه نخواهد گرفت.

شمخانی با اشاره به سابقه کشورهای غربی در حمایت از تروریسم و استفاده از ابزار تحریم برای محدودسازی کشورهای قربانی تروریسم چون ایران و سوریه  تصریح کرد: همکاریهای ایران و ارمنستان در عرصه های مختلف به ویژه حوزه های دفاعی و امنیتی  باید گسترش یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت:سیاست جمهوری اسلامی در قبال همسایگان، همواره از اصول حسن همجواری، روابط مسالمت آمیز وبهره گیری حداکثری از ظرفیت های قابل تبادل پیروی می کند.

وی با تاکید بر تداوم اقدامات ایران در مقابله با تروریسم در سوریه و عراق درچارچوب ایجاد ثبات و آرامش درمنطقه، بر ضرورت استفاده از گفتگو برای حل اختلافات منطقه ای و اجتناب از نظامی گری و خشونت تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران  ، رژیم صهیونیستی و گروههای تکفیری را که از سوی برخی کشورهای منطقه پشتیبانی فکری ومالی می شوند دو تهدید اصلی برای امنیت بین الملل  برشمرد و از بی توجهی برخی کشورهای منطقه  برای مقابله با این تهدیدها انتقاد کرد. 

وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت و موقعیت ممتاز ایران در منطقه و جهان، علاقمندی ارمنستان را برای گسترش همکاری و ارتقای سطح روابط با ایران اعلام کرد.

ویگن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان به دعوت سردار سرتیپ "حسین دهقان "وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران برای انجام سفری سه روزه به تهران آمده است.

 

کلیدواژه