دلو 13, 1395 18:50 Asia/Kabul
  •  تاکید ظریف بر گسترش همکاری های ایران و ارمنستان

وزیر امور خارجه ایران بر لزوم گسترش همکاری ها بین ایران و ارمنستان برای مبارزه با تروریسم و تقویت ثبات و امنیت منطقه ، تاکید کرد .

"محمد جواد ظریف" وزیرامورخارجه ایران روز چهارشنبه در دیدار "ویگن سرکیسیان "وزیر دفاع ارمنستان در تهران گفت: با توجه به خطر افراط گرایی و تروریسم در منطقه، همکاری دوجانبه ایران و ارمنستان برای مقابله با این خطرات اجتناب ناپذیر است.

وزیر امورخارجه ایران با اشاره به روابط تاریخی و نهادینه ایران و ارمنستان افزود: مناسبات دو کشور در شرایطی که گرایش های افراطی تحت نام ادیان مختلف در حال گسترش می باشد  ،  نمونه و در حال توسعه است.

ظریف با مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ایروان، اظهار امیدواری کرد: همکاریهای مشترک ایران و ارمنستان به ایجاد صلح و امنیت در منطقه منجر شود. 

"ویگن سرکیسیان" وزیر دفاع ارمنستان هم در این دیدار گفت: گسترش روابط با ایران به عنوان کشوری که نقش اساسی در حل معضلات و مشکلات در منطقه دارد، برای ایروان بسیار با اهمیت است.

وزیر دفاع ارمنستان با حائز اهمیت توصیف کردن سفر اخیر "حسن روحانی " رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور  گفت: پس از آن سفرتحولات جدیدی در روابط بین دو کشوربه وجود آمده است .

وزیر دفاع ارمنستان درصدر هیاتی عالیرتبه به دعوت سردار سرتیپ " حسین دهقان " وزیر دفاع ایران برای بررسی راههای گسترش همکاریهای دفاعی دو کشور دوشنبه شب وارد تهران شد. 

 

کلیدواژه