توافق بزرگ نفتی ایران و ژاپن
(last modified 1395-11-14T08:11:40+00:00 )
دلو 14, 1395 12:41 Asia/Kabul
  • توافق بزرگ نفتی ایران و ژاپن

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت به زودی قرارداد توسعه پالایشگاه اصفهان با سه شرکت ژاپنی نهایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ "عباس کاظمی" مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران روز چهارشنبه در نشست خبری افزود مذاکرات طرح توسعه پالایشگاه نفت اصفهان (مرکز ایران) با سه شرکت ژاپنی شامل ماروبنی، چیودا و میتسوئی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود به زودی قرارداد این پروژه عظیم پالایشگاهی به ارزش سه میلیارد و ششصد میلیون دلار نهایی شود.

"عباس کاظمی" تصریح کرد قراردادی به ارزش دو میلیارد دلار هم برای طرح توسعه پالایشگاه نفت اصفهان با شرکت دایلم، کره جنوبی امضا شده است.

کاظمی همچنین به گشایش خط اعتباری یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه نفت آبادان (جنوب غرب ایران) اشاره و پیش‌بینی کرد در ماه فوریه جاری با حضور مقامات نفت و انرژی چین، مدیران ارشد ساینوپک و مسوولان دولتی عملیات اجرایی این پروژه به طور رسمی آغاز شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین ارزش قراردادهای توسعه پالایشگاه‌ها در ایران با شرکت‌های ژاپنی، کره‌ای و چینی را هشت میلیارد و ششصد میلیون دلار اعلام کرد و گفت با افزایش ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی ایران، این صادرات نفتی در سال 2017 از ۵۰۰ هزار بشکه به ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

 

کلیدواژه