قاسمی: ادعاهای آمریکا بی‌اساس و تکراری است
(last modified Thu, 02 Feb 2017 14:57:01 GMT )
دلو 14, 1395 19:27 Asia/Kabul
  • قاسمی: ادعاهای آمریکا بی‌اساس و تکراری است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: ادعاهای مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا درباره مغایرت داشتن آزمایش‌های موشکی ایران با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، بی‌اساس، تکراری و تحریک آمیز است.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران عصر پنجشنبه در واکنش به ادعای "مایکل فلین" مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران تاکید کرد: هیچ کدام از موشک‌های ایران برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده است و لذا انجام آزمایش‌های موشکی هیچ مغایرتی با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ندارد.

قاسمی افزود: سخنان مقامات آمریکایی در حالی بیان می‌شود که تلاش‌های ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا، در منطقه برکسی پوشیده نیست و جای تاسف است که آمریکا به جای قدردانی از ملت ایران، با تکرار ادعاهای بی‌اساس و اتخاذ سیاست‌های نابخردانه عملا به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت: تصمیم نابجا و تبعیض آمیز دولت آمریکا در ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان برخی کشورهای اسلامی به آن کشور، یک بار دیگر حکایت از بی‌توجهی دولتمردان آمریکا، به مقررات و عرف بین المللی دارد.

قاسمی تصریح کرد: دولت آمریکا به جای تفرفه‌افکنی میان کشورهای منطقه که با هدف یافتن بازار برای تسلیحات مرگبار آن کشور انجام می‌شود، از اقدامات جنایتکارانه جنگی در یمن که توسط شرکایش رخ  می‌دهد، فاصله بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: ایران به اقدامات مغایر با تعهدات منطقه‌ای و بین المللی آمریکا هشدار داده و تاکید می‌کند توسل به هرگونه تهدید نه فقط در تضاد با حقوق بین‌الملل است، بلکه ناکارآمدی آن در برابر عزم و مقاومت ملت ایران برای دولت‌های متعدد آمریکا ثابت شده است.

 

کلیدواژه