دلو 17, 1395 12:14 Asia/Kabul
  • اعمال محدودیت های بیشتر آمریکا برای فروش تجهیزات پزشکی به ایران

وزارت دارایی آمریکا فهرست تجهیزات پزشکی را که برای صدور به ایران نیازمند کسب مجوز ویژه هستند، افزایش داد.

به گزارش ایرنا؛ وزارت دارایی آمریکا با ایجاد تغییراتی در قانون تحریمهای ایران،اقلام بیشتری را به فهرست تجهیزات پزشکی که برای صدور به ایران نیازمند کسب مجوز ویژه هستند،اضافه کرد.

از جمله تجهیزات پزشکی که در اطلاعیه وزارت دارای آمریکا آمده است می‌توان به دستگاه های تولید اکسیژن، پمپ های با قدرت پمپاژ بیش از یک لیتر در دقیقه، تجهیزات عکس برداری پزشکی تشخیص بیماری شامل: تجهیزات عکس برداری گاما، تجهیزات عکس برداری لمسی و تجهیزات گرمانگاری (ترموگرافی) اشاره کرد.

بر اساس اطلاعیه وزارت دارایی آمریکا،صادرات  بیش از 35 قلم تجهیزات آزمایشگاهی به ایران نیازمند کسب مجوز ویژه از دولت آن کشور است.

دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به عنوان بخشی از توافقنامه هسته ای سال 2015 تحریم های ایران را کاهش داد که ممنوعیت فروش بسیاری از تجهیزات پزشکی مورد استفاده برای اهداف پزشکی هسته ای از جمله آن بود.

«رسول دیناروند» معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی ایران درباره تحریم صادرات برخی تجهیزات پزشکی از آمریکا به ایران گفت،تحریم تجهیزات پزشکی ایران اقدامی ضد بشری است زیرا تحریم تجهیزات پزشکی جزء به خطرانداختن سلامت مردم پیام دیگری ندارد.

 

کلیدواژه