دلو 18, 1395 08:31 Asia/Kabul
  •  ترامپ دوباره گفت: برجام بدترین توافق است

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور جنجالی آمریکا، در ادامه سیاست های خصمانه اش ضد جمهوری اسلامی ایران دوباره تاکید کرد: "برجام" بدترین توافقی بوده که وی تاکنون دیده است.

به گزارش ایرنا، ترامپ یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" با اعلام این که امضای برجام برای آمریکا شرم آور بوده است افزود: این توافق هیچ زمان نباید مورد مذاکره قرار می گرفت.

رئیس جمهور جنجالی آمریکا، در این گفتگو با تکرار ادعاهای نخ نمایش، ایران را حامی تروریسم دانست و تصریح کرد: ایرانی ها هیچ اعتنایی به آمریکا ندارند.

دونالد ترامپ"، پیشتر نیز در گفت و گو با "فاکس نیوز" گفته بود: از توافق هسته ای با ایران راضی نیست و آن را یکی از بدترین توافقاتی می داند که تاکنون حاصل شده است.

"دونالد ترامپ" همچنین در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همواره برجام را «فاجعه» و «بدترین توافقنامه دنیا» خوانده و وعده داده بود که در صورت راه یابی به کاخ سفید در همان روز اول برجام را پاره خواهد کرد.

مقام های آمریکایی و رئیس جمهوری آمریکا در روز های گذشته بارها اظهاراتی خصمانه را با زبان تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده اند که واکنش متقابل مقامات جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران هفته گذشته در پاسخ به تهدید های مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدامات مغایر با تعهدات منطقه ای و بین المللی آمریکا هشدار داده و تاکید می کند که توسل به هرگونه تهدید نه تنها در تضاد با قواعد آمره حقوق بین الملل است بلکه ناکارآمدی آن برای دولت های متعدد آمریکا ثابت شده است.

مقام های آمریکایی هفته گذشته تلاش کردند تا آزمایش های موشکی ایران را که بارها بر کاربرد بازدارنده و تماما دفاعی آن ها تاکید شده است، به منزله نقض "برجام" و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نشان دهند.

اما سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع ایران با رد این اظهارت بی اساس و با تاکید بر اینکه آزمایش های موشکی ایران هیچ مغایرتی با توافق هسته ای ندارد، گفته بود: در بحث توسعه دفاعی جز دفاع از اهداف و منافعمان چیز دیگری نداریم و اجازه دخالت را به هیچ کسی نخواهیم داد.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران نیز هفته گذشته در پاسخ به توئیت های مکرر و تهدید آمیز رئیس جمهوری آمریکا نوشت: ما هیچ گاه از سلاح های خود علیه دیگری جز در دفاع مشروع استفاده نخواهیم کرد. ببینیم آیا کسانی که (از توانمندی موشکی ما) شکایت می کنند هم می توانند همین حرف را تکرار کنند؟

کلیدواژه