قاسمی : اجلاس آستانه برای تثبیت و حفظ آتش بس در سوریه است
(last modified Mon, 06 Feb 2017 11:25:20 GMT )
دلو 18, 1395 15:55 Asia/Kabul
  • قاسمی : اجلاس آستانه برای  تثبیت و حفظ آتش بس در سوریه است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اجلاس آستانه درباره سوریه را هماهنگی های اولیه برای ایفای نقش برجسته تر و حساس تر در تثبیت و حفظ آتش بس اعلام کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز(دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی درباره نشست آستانهِ قزاقستان گفت:این نشست کاملا کارشناسی و با حضور هیات های کارشناسی ایران ، روسیه و ترکیه است.

قاسمی درباره  ترکیب هیأت نمایندگان در نشست آستانه و حضور هیاتی از کشور اردن در این مذاکرات و تلاش های منطقه ای و بین المللی برخی از کشورها برای نقش آفرینی در سوریه افزود:از حضور دیگر کشورها از جمله اردن اطلاعی ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره سفر «الکساندرلاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه به تهران نیز گفت: در ادامه رایزنی های مستمر و متوالی تهران - مسکو، آخرین تحولات سوریه و مسایل پیش رو مورد بحث قرار گرفت و تفاهم  حاصل شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره واکنش واشنگتن به آزمایش موشکی اخیر ایران گفت: بحث موشکی مربوط به دولت، حاکمیت و مردم ایران است.

قاسمی تصریح کرد: ایران درباره منافع ملی خود با دیگران مشورت نمی کند و واکنش های آمریکا درباره آزمایش موشکی ایران کاملاً خصمانه و تحریک آمیز است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره تحریکات جدید رژیم صهیونیستی ضد ایران افزود:تصورات رژیم صهیونیستی درباره ایران خام است؛ این رژیم همواره درصدد یار گیری ضد ایران بوده  و در شرایط کنونی فکر می کند زمینه یارگیری فراهم شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به مواضع ضد ایرانی «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا هم  گفت: مواضع غلط و ضد ایرانی ترزامی در سفر اخیر به بحرین و حضور در نشست شورای همکاری خلیج فارس فرصت طلبانه بود و بعید است لندن  در درازمدت در این چارچوب اقدام کند زیرا آنها بیش از همه با جهان اسلام و خلیج فارس آشنا هستند.

قاسمی با اشاره به سفر وزیرامور خارجه فرانسه به ایران و همزمانی این سفر با مانور فرانسه با برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: ایران علاقه مند است خلیج فارس به دور از تنش های سیاسی باشد و حضور کشورهای فرامنطقه ای در خلیج فارس قابل پذیرش نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره تهدید ایران از سوی معاون رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه عزم و اراده رئیس جمهوری آمریکا را محک نزنید،افزود:ایران در بحث دفاعی  طبق مصالح خود عمل می کند و به دیگران اجازه نداده و نخواهد داد که در امور ایران دخالت کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره اقدام متقابل ایران در قبال تحریم‌های جدید آمریکا ضد ایران نیز گفت: به زودی فهرستی از موسسات و شرکت‌های آمریکایی که در کمک به گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله داعش و سرکوب مردم مظلوم فلسطین به وسیله رژیم صهیونیستی نقش داشته‌اند،منتشر می شود که درلیست تحریم های جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرند.

 

کلیدواژه