دلو 19, 1395 15:54 Asia/Kabul

با حضور ده‌ها تن از کارآموزان بخش‌های حرفه و فن مرکز فنی و حرفه‎‌ای افغان-ایران در ولایت هرات وبا برگزاری مراسم ویژه‌ای از سی‌وهشتمین سالروز پیرزوی انقلاب اسلامی ایران تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مسئولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در این مراسم، از انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلاب دینی و خدایی یاد کردند که به دلیل مبارزه با ظلم و طاغوت صورت گرفت و با توکل به خدا و پشتیبانی مردم مسلمان ایران به پیروزی رسید.

«محسن سادات کیایی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات با اشاره به حکومت چندین هزارساله‌ی پادشاهی در ایران که به غیر از ظلم، مظلوم ستیزی، غارت بیت‌المال مسلمین و سرکوب آزادیخواهان کار دیگری انجام نداده بود، گفت: باید کسی پیدا می‌شد که جلو این همه قصاوت و بی‌رحمی را می گرفت و ملیون‌ها انسان مظلوم و مستضعف این کشور را از یوغ اسارت و بردگی رژیم شاهی نجات می‌داد.

سادات کیایی افزود: حضرت امام(ره) با توکل به خدا و باور به رشادت، پایمردی و استقامت مردم ایران توانست در 38 سال قبل در برابر دولت وقت قیام کند و به پادشاهی، استبداد و زیاده‌خواهی در ایران نقطه‌ی پایان بگذارد.

رایزن فرهنگی ایران در هرات از انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) با نام معجزه‌ی قرن بیستم یاد کرد و گفت: پس از به ثمر نشستن انقلاب مردم مسلمان ایران، جهان در شگفتی فرو رفت که چگونه یک فرد که نه نیروی نظامی دارد و نه نیروی مالی توانست در برابر یکی از مجهزترین ارتش منطقه که حمایت‌های بی‌دریغ شرق و غرب را به همراه داشت مقاومت کند و سرانجام باعث نابودی سلسله‌ی شاهی درایران شود.

وی از ایمان قوی و توکل حضرت امام به خدا که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته‌است یادآور شد و افزود: این مردبزرگ معتقد بود که خدا از همه‌ی قدرت‌های پوشالی دنیایی بزرگتر و قدرتمندتر است و بر پایه‌ی همین اعتقاداتش به خدا توکل کرد و با تکیه بر رحمت خدا در راه مبارزه‌یی قدم نهاد که سرآغازش شکست ظلم وبیداد و نتیجه‌اش باور ملیون‌ها انسان به قدرت خدا و اتحاد مسلمانان منجر شد.

سادات کیایی رمز پیروزی انقلاب اسلامی را در گفته‌های حضرت امام جستجو کرد و گفت: امام(ره) روحیه‌ی خودباوری (مامی‌توانیم) را در بین مردم زنده کرد و این افکار پوسیده را که گویا تمدن، پیش‌رفت، تولید و توسعه مختص جوامع غربی‌است را از بین برد و به جوانان این روحیه‌ را بخشید که (مامی‌توانیم) و هیچ چیزی از آنان کم‌تر نداریم.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه