دلو 20, 1395 07:51 Asia/Kabul
  • تمایل نهادهای مالی بزرگ اروپا برای همکاری با بازار سرمایه ایران

محمد رضا محسنی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از تمایل نهادهای مالی بزرگ اروپا برای همکاری با بازار سرمایه ایران خبر داد.

محمدرضا محسنی روز سه‌شنبه در کارگاه مشترک سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و نهاد ناظر بازار مالی آلمان در تهران، افزود: شرکت‌های مختلف اروپایی در طول ماه‌های اخیر رایزنی و مذاکرات فراوانی را برای همکاری با بازار سرمایه ایران انجام داده‌اند و انتظار می‌رود عملیات اجرایی آنان هر چه سریعتر آغاز شود.

محسنی به بازدید اخیر خود از شرکت سپرده‌گذاری و تسویه پرتغال (INTERBOLSA) اشاره کرد و گفت: این شرکت یکی از زیر مجموعه‌های یورونکست (Euronext) اروپا است که همکاری با این شرکت می‌تواند بازار سرمایه ایران را به قاره سبز متصل کند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در ایران اعلام کرد: فرایند تسویه یکپارچه معاملات بازارهای سرمایه اروپا از طریق Euronext انجام می‌شود و یورونکست می‌تواند نقش بسزایی در توسعه همکاری‌های بازار سرمایه ایران با بازارهای مالی اروپا داشته باشد.

کارگاه مشترک سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و نهاد ناظر بازار مالی آلمان (Bafin) با حضور مدیران و کارشناسان مختلف بازار سرمایه به مدت دو روز در تهران برگزار شده است. 
 

کلیدواژه