هشدار روسیه در مورد پیامدهای خروج احتمالی ایران از برجام
(last modified Wed, 08 Feb 2017 10:47:41 GMT )
دلو 20, 1395 15:17 Asia/Kabul
  •  هشدار روسیه در مورد پیامدهای خروج احتمالی ایران از برجام

رئیس اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت: امکان خروج ایران از برجام وجود دارد و تحقق چنین سناریویی،برای جامعه جهانی شکست خواهد بود.

به گزارش ایرنا،میخاییل اولیانوف رئیس اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش تسلیحات وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت ،جای احساس خطر و نگرانی وجود دارد و شاهدیم که چگونه در مورد ایران تحریم های جدید اعمال می شود و طبیعی است تمام این عوامل شرایط بسیار نامساعدی را برای ادامه اجرای برجام به وجود می آورد.

مقام وزارت خارجه روسیه در پاسخ این سوال که آیا امکان خروج ایران از برجام وجود دارد، گفت: چنین فرجامی شکست و ناکامی جدی برای جامعه جهانی خواهد بود.

رئیس اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش تسلیحات وزارت خارجه روسیه درباره برجام گفت، این یک توافق منطقی و بسیار شکننده است.

میخائیل اولیانوف ضمن هشدار درباره پیامدهای احتمالی وضع تحریم های جدید علیه ایران، اعلام کرد که مسکو  خودداری از انجام هر گونه اقدام ضدبرجامی را خواستار است.

رئیس اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش تسلیحات وزارت خارجه روسیه در واکنش به اخبار مطرح شده در واشنگتن در باره احتمال اعمال تحریم های جدید علیه ایران، گفت: هرگونه اقدام سختگیرانه از جمله تحریم ها در شرایط فعلی، می تواند موانعی جدی در روند اجرای توافق هسته ای یا برجام ایجاد کند.

اولیانوف گفت: مسکو و شرکای آن در 1+5 مخالف اقداماتی هستند که موجودیت برجام را زیر سوال ببرد و مسکو و شرکای اروپایی خواهان پرهیز از هر گونه گامی هستند که وضعیت را متشنج کند.

پیش از این  دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در ادامه اظهارات افراط گرایانه خود، برجام را یکی از بدترین توافق ها خوانده و بارها از دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به دلیل موافقت با عقد این قرارداد بین المللی انتقاد کرده بود.