نگاه ایران به افغانستان برپایه همکاری و دوستی است
(last modified 1395-11-20T13:20:04+00:00 )
دلو 20, 1395 17:50 Asia/Kabul
  • نگاه ایران به افغانستان برپایه همکاری و دوستی است

نماینده ویژه معاون حقوقی وزیر امورخارجه ایران در امور دیپلماسی آب گفت: نگاه به کشور افغانستان برپایه همکاری و دوستی است و امیدواریم با این نگاه 2 کشور ایران و افغانستان مشکل حق آب تالاب هامون را حل و فصل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس،«جلال کلانتری» نماینده ویژه معاون حقوقی وزیر امورخارجه ایران در امور دیپلماسی آب در کنفرانس راهکارها و رهیافت‌های احیاء تالاب بین المللی هامون گفت: موضوع آب به عنوان یک چالش بزرگ و پیچیده در ایران مطرح است.

وی افزود: در کنفرانس راهکارها و رهیافت های احیاء تالاب بین‌المللی هامون در 2 روز با نگاه علمی به موضوعات گریبانگیر منطقه سیستان پرداخته شد.

نماینده ویژه معاون حقوقی وزیر امورخارجه ایران در امور دیپلماسی آب گفت: نگاه به کشور افغانستان برپایه همکاری و دوستی است و امیدواریم با این نگاه 2 کشور ایران و افغانستان مشکل حق آبه تالاب هامون را حل و فصل کنند.

وی افزود: بخشی از مشکلات تالاب هامون با ارتباط با نهادهای بین المللی حل می شود که بهترین مسیر آن مطالعات و تحقیقات است.

کلانتری دیپلماسی آب را یکی از شاخص‌های جدید وزارت امور خارجه عنوان کرد و گفت: مطالبات مربوط به هامون و مشکلات زیست محیطی آن باید در قالب مقالات علمی در سازمان‌های بین‌المللی ارائه شود.

کلانتری ادامه داد: تالاب بین‌المللی هامون باید بیشتر در خارج از مرزها و سازمان بین‌المللی شناخته شود.

 کنفرانس 2 روزه راهکارها و رهیافت‌های احیا تالاب بین المللی هامون با حضور شماری از مسئولان کشوری و ولایتی از جمله مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو و نماینده ویژه معاون امور حقوق بین الملل وزارت امورخارجه ایران در امور دیپلماسی آب و معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل در دانشگاه زابل پایان یافت.

کلیدواژه