برگزاری مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سوریه و یمن
(last modified 1395-11-21T04:59:32+00:00 )
دلو 21, 1395 09:29 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سوریه و یمن

مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، چهارشنبه شب در سوریه و یمن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سوریه با حضور مسئولان ایرانی، سوری و سفیران کشورهای خارجی و ایرانیان مقیم سوریه در پایتخت این کشور برگزارشد.

"عماد خمیس" نخست وزیر، "هدیه عباس" رئیس مجلس، "علی حیدر" وزیرآشتی ملی، "رامز ترجمان" وزیراطلاع رسانی، "فیصل مقداد" معاون وزیرامورخارجه و برخی از نمایندگان مجلس سوریه از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

سران طوایف و مذاهب، رهبران گروه های فلسطینی و شماری از شهروندان سوری نیز در این مراسم شرکت کردند.

همچنین مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران چهارشنبه شب با حضور اعضای شورای عالی سیاسی یمن، وزیر امورخارجه دولت نجات ملی و شماری از جریان های سیاسی و دیپلمات های یمنی در صنعا پایتخت این کشور برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر حمایت خود از مردم مظلوم سوریه و یمن در برابر تجاوز گروه های تروریستی و برخی کشورهای حامی آنان تاکید دارد.

در روز 22 دلو سال 1357، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی نهایی رسید. به همین مناسبت ، از روز 12 ذلو، یعنی روز ورود امام خمینی (ره ) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی به ایران تا 22 دلو روز پیروزی انقلاب اسلامی بوده « دهه فجر » نامگذاری شده است و هر سال، جشن ها و مراسم ویژه ای در این ایام برگزار می شود.

 

کلیدواژه