نشست سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر
(last modified 1395-11-21T05:04:02+00:00 )
دلو 21, 1395 09:34 Asia/Kabul
  •  نشست سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر

دوازدهمین نشست کارشناسان ارشد ابتکار سه‌جانبه ایران، افغانستان و پاکستان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در محل نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در وین برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری فارس، هیاتی متشکل از ستاد و پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر کشور افغانستان و مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر پاکستان در این نشست سه‌جانبه که با حضور دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد برگزار شد، مشارکت کردند.

در این نشست ضمن تبادل نظر در خصوص چگونگی هماهنگی و همکاری میان سه کشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر به ویژه نحوه ارتقا عملکرد واحد برنامه‌ریزی مشترک، برنامه کاری و نقشه راه فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای سال‌های 2017 تا 2018 در زمینه‌های مختلف مورد بحث و توافق قرار گرفت.

بر همین اساس مقرر شد سیزدهمین نشست کارشناسان ارشد و هشتمین نشست وزرای ابتکار سه‌جانبه در سه ماهه سوم سال 2017 میلادی در کابل برگزار شود.

تولید مواد مخدر در افغانستان بر مبنای برخی گزارش ها با افزایش نزدیک به پنجاه درصد در سال 2016 نسبت به سال پیش از آن به 9 هزار تن رسیده است.

امریکا و انگلیس در 15 سال گذشته نقش آشکاری در افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان داشته اند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان  بیش از سه هزار و 500 شهید و بیش از 10 هزار زخمی در این راه تقدیم کرده است.

 

کلیدواژه