ایران مدرسه بزرگ وحدت و مبارزه با استکبار در جهان اسلام است
(last modified 1395-11-22T05:50:29+00:00 )
دلو 22, 1395 10:20 Asia/Kabul
  •  ایران مدرسه بزرگ وحدت و مبارزه با استکبار در جهان اسلام است

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان این که جمهوری اسلامی ایران مدرسه ای بزرگ برای وحدت و مبارزه با استکبار در جهان اسلام است تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب، همواره برای مسلمانان راهنما هستند.

به گزارش ایرنا، "راجا ناصر عباس جعفری" پنجشنبه شب در همایش بین المللی «نسیم وحدت» در مشهد شمال شرقی ایران، بزرگترین درس امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به انقلابیون جهان را "دشمن شناسی" عنوان و خاطر نشان کرد: بنا بر بیانات امام خمینی (ره)، آمریکا و انگلیس دشمنان اسلام هستند و سعی می کنند با ایجاد تفرقه، بزرگ نمایی اختلافات فقهی و نفوذ دادن افکار تکفیری، قدرت مسلمانان را تضعیف و بر آنان حکومت کنند.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، جمهوری اسلامی ایران را تنها یاور مستضعفان جهان دانست و گفت: ایران تنها کشوری در جهان است که از فلسطین حمایت می کند.

"راجا ناصر عباس جعفری"، با اشاره به این که کشورهای پیرامون جمهوری اسلامی ایران با چالش های امنیتی مواجه هستند و تنها ایران اسلامی است که با وحدت موفق به حفظ امنیت در داخل خود شده افزود: کشورهای منطقه از جمله پاکستان می توانند با الهام گرفتن از ایران اسلامی و تحکیم وحدت شیعه و سنی مقابل جریان های معاند و تکفیری ایستادگی کنند.

همایش یک روزه نسیم وحدت با هدف بررسی راهکارهای توسعه وحدت اسلامی در شبه قاره هند با نگاهی به آموزه های انقلاب اسلامی و براساس بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد بستر لازم برای تحکیم وحدت بین مسلمانان، روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

در این همایش 350 نفر از فعالان فرهنگی و سیاسی کشورهای پاکستان، هندوستان و بنگلادش حضور داشتند.

 

کلیدواژه