دلو 22, 1395 19:17 Asia/Kabul
  • گزارش خبری؛بازتاب راهپیمایی عظیم 22 بهمن در رسانه های عربی

راهپیمایی عظیم 22 بهمن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که امروز جمعه در سراسر ایران برگزار شد، بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت.

شبکه "الجزیره" قطر ضمن انعکاس شکوه حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن، گزارش داد هزاران ایرانی  با آمدن به خیابان‌ها، جشن سراسری سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران را برگزار کردند و شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

شبکه یورونیوز عربی در بخش های مختلف خبری خود، به راهپیمایی امروز در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود اعلام کرد واشنگتن از لحن تهدید در برابر کشورش پشیمان خواهد شد. 

شبکه اسکای نیوز عربی نیز با پخش تصاویری از راهپیمایی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اعلام کرد شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی، سیاست های امریکا را محکوم کردند. 

شبکه سوری الاخباریه گزارش داد، مردم ایران سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در حالی برگزار کردند که در راهپیمایی های گسترده شعارهایی در رویارویی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سر داده می شد.

این شبکه سوری تاکید کرد، تظاهرکنندگان در شعارهای خود بر پایبندی  به اهداف و ارزشهای انقلاب تاکید کردند و خوستار وحدت بین مسلمانان شدند.

 شبکه لبنانی المیادین نیز روز جمعه گزارش داد، حضور جوانان و زنان در راهپیمایی امروز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درایران چشمگیر بود. 

پایگاه خبری العهد نیز گزارش داد، حضور هیات های خارجی بیش از 30 کشور و بیش از 265 خبرنگار خارجی و1500 خبرنگار داخلی و2800 فیلمبرداروعکاس برای پوشش این رویداد عظیم در تهران وسایر ولایت های ایران چشمگیر است.

پایگاه عراقی سومریه نیوز با اشاره به حضور میلیونها تن از مردم ایران در راهپیمایی عظیم 22 بهمن ، گزیده ای از سخنرانی دکتر روحانی ، رئیس جمهور ایران را پخش کرد.

 پایگاه خبری العهد لبنان نیز با پخش تصاویر راهپیمایی عظیم 22 بهمن در ایران به درخواست راهپیمایان درخصوص دعوت مسلمانان به وحدت برای مقابله با دشمنان اسلام اشاره کرد.

 اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی "ان بی ان" نیز از برگزاری راهپیمایی میلیونی مردم ایران در تهران وسایر ولایت های این کشور در سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد. 

انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357 به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم پهلوی به پیروزی رسید .

در این روز، راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به طور همزمان در سراسر ایران اسلامی برگزار می شود. 

 

کلیدواژه