برگزاری مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان
(last modified 1395-11-23T04:01:24+00:00 )
دلو 23, 1395 08:31 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان

مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، روز جمعه مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با حضور مقامات، شخصیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یونان، نمایندگان کلیسای ارتدکس این کشور، نمایندگان انجمن های مسلمانان، سفرا و دیپلمات های مقیم، ایرانیان و علاقمندان به کشور ایران در شهر آتن پایتخت یونان برگزار شد.

در شهر برن پایتخت سوئیس نیز مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور شمار زیادی از شخصیت های دولتی، سیاسی، علمی و اقتصادی این کشور و همچنین ایرانیان مقیم سوئیس برگزار شد.

همچنین در دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند شخصیت های سیاسی، اقتصادی و علمی این کشور سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

در آئین جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران  در دهلی نو پایتخت هند که باحضور گسترده مقامات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و دیپلمات های مقیم این کشور در سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، "ام جی اکبر" معاون وزیر امور خارجه هند به نمایندگی از دولت این کشور این مناسبت را به ملت ایران تبریک گفت.

تیرانا پایتخت آلبانی نیز شاهد برگزاری مراسم بزگداشت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با حضور مقامات این کشور و اعضای هیات های دیپلماتیک مقیم تیرانا در سفارت جمهوری اسلامی ایران در این شهر بود.

 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عراق نیز با برگزاری دو مراسم در بغداد توسط سفارت ایران و مراسم های جداگانه ای در بصره، کربلا ، نجف و اربیل توسط کنسولگری های ایران در این شهرها گرامی داشته شد.

سرکنسولگری ایران در شهر دبی امارات متحده عربی نیز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مراسمی را برگزار کرد.

مقامات، شخصیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، سفرا، دیپلمات های مقیم دانمارک، ایرانیان و علاقمندان به ایران در کپنهاگ پایتخت دانمارک نیز در مراسم جشن سی و هشتمین سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این شهر حضور یافتند.

انقلاب اسلامی ایران 11 فوریه 1979 (22 بهمن 1357) به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید.

 

 

کلیدواژه