ولایتی: تهدیدهای ترامپ پیشرفت توان دفاعی ایران را متوقف نمی کند
(last modified 1395-11-23T04:06:46+00:00 )
دلو 23, 1395 08:36 Asia/Kabul
  •  ولایتی: تهدیدهای ترامپ پیشرفت توان دفاعی ایران را متوقف نمی کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز جمعه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگاران روزنامه "لوموند" و شبکه خبری فرانس 24 تاکید کرد: تهدیدهای رئیس جمهور جنجالی آمریکا هرگز موجب توقف پیشرفت توان دفاعی ایران نمی شود.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران به تهدید ها و تحریم های دولت جدید آمریکا علیه ایران اهمیتی نمی دهد تصریح کرد: «دونالد ترامپ»  همان مسیر و سیاست های ضد ایرانی روسای جمهور پیشین آمریکا را ادامه می دهد.

ولایتی تنها تفاوت ترامپ با دیگر روسای جمهور پیشین آمریکا را در شیوه اعلام دشمنی واشنگتن با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: مردم ایران تاریخ و تمدنی بزرگ دارند و آماده رویارویی با فشارها هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد کنگره و سنای آمریکا  هیچ کاری جز تصویب تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران ندارند اما بدانند اقدامات خصمانه آن ها  تاثیری بر مردم ایران ندارد.

«علی اکبر ولایتی» همچنین با بیان این که جمهوری اسلامی ایران آماده داشتن روابط با تمامی کشورهای جهان بر اساس احترام متقابل است به سفر اخیر هیات بزرگ اقتصادی فرانسه به ریاست وزیر امور خارجه این کشور به تهران اشاره کرد و گفت: تلاش های ترامپ برای جلوگیری از گسترش روابط ایران و کشورهای اروپایی محکوم به شکست است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در پاسخ به سوال خبر نگار فرانس24  درباره آزمایش های موشکی جمهوری اسلامی نیز خاطر نشان کرد: هدف ایران از آزمایش های موشکی، کاملا دفاعی و بر مبنای تقویت توان دفاعی ایران است.

ولایتی با اشاره به این که آزمایش های موشکی امری معمول است و فرانسه نیز آن را انجام می دهد افزود: تهدیدهای ترامپ هرگز منجر به این نخواهد شد که جمهوری اسلامی ایران تلاش برای افزایش توان دفاعی خود را متوقف کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در بحث هسته ای نیز خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برخلاف بسیاری از کشورها از جمله فرانسه که تا زمان دستیابی به سلاح هسته ای، پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) را امضا نکرد به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست چرا که طبق فتوای رهبر معظم انقلاب، استفاده از اینگونه سلاح ها حرام است.

ولایتی با اشاره به اینکه ایران عضو  (NPT) است و  استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق جمهوری اسلامی ایران است تاکید کرد: ایران در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای نه تنها تردید نمی کند بلکه بر عزم خود راسخ است.