دلو 23, 1395 18:21 Asia/Kabul
  •  تاکید ظریف و نعلبندیان بر توسعه مناسبات ایران و ارمنستان

وزیران خارجه ایران و ارمنستان در پیام‌هایی به یکدیگر با تبریک بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور، توسعه مناسبات ایران و ارمنستان را در زمینه‌های مختلف خواستار شدند.

در پیام "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران به "ادوارد نعلبندیان" وزیر خارجه ارمنستان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور آمده است: طی سال‌های اخیر، روابط ایران و ارمنستان در همه زمینه‌های مورد علاقه گسترش یافته است.

ظریف در این پیام با اشاره به سفر قوس 1395 "حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان تاکید کرد: در این سفر گامی دیگر در مسیر توسعه مناسبات دو کشور برداشته شد.

در پیام وزیر خارجه ایران، برای دولت و ملت ارمنستان آرزوی موفقیت و سعادت شده است.

وزیر خارجه ارمنستان نیز در پیام خود آورده است: ایران و ارمنستان با رشته‌های محکمی پیوند خورده‌اند که مربوط به روابط دیرینه و هزاران ساله و همچنین احترام عمیق دو ملت، توجه متقابل به فرهنگ‌ها و تعامل حسن همجواری است.

نعلبندیان در این پیام تاکید کرده است: شرایط مناسب ایجاد شده در همه زمینه‌ها، این امکان را فراهم می‌کند تا با تلاش‌های مشترک، تعامل ایران و ارمنستان درچارچوب بهروزی ملت‌های همسایه بیش از پیش افزایش یابد.

ایران 4 جدی 1370 استقلال ارمنستان را به رسمیت شناخت و 45 روز بعد نیز براساس بیانیه امضاء شده تهران، برقراری مناسبات دوستانه و مبتنی بر حسن‌همجواری بین دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

 

کلیدواژه