رهبر معظم انقلاب اسلامی: ریشه مشکلات منطقه دخالت آمریکا است
(last modified 1395-11-23T14:45:36+00:00 )
دلو 23, 1395 19:15 Asia/Kabul
  •  رهبر معظم انقلاب اسلامی: ریشه مشکلات منطقه دخالت آمریکا است

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریشه مشکلات امروز منطقه را دخالت بعضی قدرت‌های بزرگ دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر شنبه در دیدار "استفان لوفون" نخست وزیر سوئد تاکید کردند: آمریکا و بسیاری از قدرت‌های اروپایی در ایجاد حوادث تلخ در سوریه و عراق نقش داشته‌اند و مردم منطقه با آگاهی از این دخالت‌ها، به‌درستی به آنها بدبین هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، راه‌حل مشکلات منطقه را در درون منطقه دانستند و با اشاره به وضعیت رو به بهبود در عراق، افزودند: امکان حل مساله سوریه نیز به همین ترتیب وجود دارد اما لازمه آن، قطع حمایت از تروریسم و جنگ‌افروزی است.

ایشان، حضور سفیران برخی کشورهای غربی در میان معارضان دولت سوریه و تحویل سخاوتمندانه سلاح به آنان در آغاز شکل‌گیری مخالفت‌ها در این کشور را نمونه‌ای از دخالت‌‌های مشکل‌ساز برشمردند و گفتند: برای حل مشکل، باید ریشه مشکل را شناخت و سپس به درمان آن پرداخت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به رفت‌وآمد و مذاکرات برخی دولت‌های اروپایی در تهران در طول یک‌سال و نیم اخیر و درعین حال عملی نشدن اغلب توافقات انجام‌گرفته، خطاب به نخست‌وزیر سوئد تاکید کردند: با شناختی که از جنابعالی وجود دارد، شما فردی اهل اقدام و عمل هستید و انتظار می‌رود به نحوی عمل کنید که توافقات صرفاً بر روی کاغذ باقی نماند.

ایشان، با شاره به رأی مثبت ایران به عضویت سوئد در شورای امنیت سازمان ملل، افزودند: شورای امنیت ظرفیت مهمی است که متأسفانه زندانیِ برخی قدرت‌های بزرگ شده است، اما درعین حال می‌توان با ایفای نقشی سازنده، در جلوگیری از اِعمال استانداردهای دوگانه از سوی این نهاد تلاش کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضور مثال‌زدنی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن را نیز نشانه‌ای بی‌بدیل از نشاط و آمادگی ملت ایران دانستند و گفتند: سالگرد انقلاب‌ها در دنیا به شکل تشریفاتی و با انجام رژه نظامی در حضور تعدادی از نخبگان و سیاسیون برگزار می‌شود اما در ایران، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یک جشن واقعی است که به‌دست خود مردم و با حضور همه قشرها برگزار می‌شود.

کلیدواژه