پزشکیان با رئیس جمهوری و فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
-
پزشکیان با رئیس جمهوری و فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
رئیسجمهوری اسلامی ایران که به اسلام آباد سفر کرده است با آصف علی زرداری رئیس جمهوری پاکستان و ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش این کشور به طور جداگانه دیدار و گفتوگو کرد.
به گزارش رادیو دری؛ مسعود پزشکیان که در صدر هیئتی عالیرتبه با هواپیمای ویژه «میناب ۱۶۸» (به یاد دانشآموزان مدرسه میناب) به پاکستان سفر کرده است، در بدو ورود با استقبال آصفعلی زرداری رئیس جمهوری و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان وارد اسلامآباد پایتخت این کشور شد.
از جزئیات دیدار پزشکیان با آصف علی زرداری خبری منتشر نشده است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از این ملاقات، در نشستی با فرمانده ارتش پاکستان بر توسعه همکاریهای راهبردی و تقویت امنیت منطقهای تاکید کرد.
پزشکیان و ژنرال عاصم منیر درباره آخرین تحولات منطقهای، مناسبات دوجانبه و راهکارهای گسترش همکاریهای راهبردی میان تهران و اسلامآباد گفتوگو و تبادل نظر کردند.
در این نشست، دو طرف ضمن بررسی روند همکاریهای سیاسی، امنیتی و دفاعی، بر ضرورت ارتقای هماهنگیهای دوجانبه در حوزه امنیت تأکید کردند.
در بدو ورود پزشکیان به پاکستان به افتخار وی و هیات ایرانی ۱۶ گلوله توپ شلیک شد.